725 007 656 vikate@centrum.cz
Vyberte stránku

Vysoká návštěvnost blogu závisí na mnoha faktorech, nejen na chytlavém psaní. Pokud míra čtenosti nedosahuje takových výsledků, jaké byste si představovali, zkuste se zamyslet nad mírou zapojení publika nebo nad používáním SEO. Jakou konkrétní cestou se vydat, abyste ze svého blogu vytěžili maximum?

  1. Zahrňte vyhledávaná klíčová slova

Aby byl text atraktivní nejen pro čtenáře, ale i pro vyhledávače, je žádoucí, abyste si osvojili alespoň základy SEO. V českém překladu zkratka SEO znamená optimalizace pro vyhledávače, tedy čím více vyhledávaných slov a slovních spojení na dané téma do článku zahrnete, tím spíše vás vyhledávače upřednostní před konkurencí a zvídavého čtenáře odkážou právě na váš blog. Proto předtím, než se pustíte do samotného psaní, věnujte nějaký čas důkladné SEO analýze, jak na ni?

Ve zkratce existují dvě varianty, tou první a efektivnější je zaplacení profesionálního nástroje typu Ahrefs.com. Druhá varianta je bezplatná, sice ne tak účinná, ale pro začátek určitě dostačující. Jedná se buď o bezplatné dostupné nástroje nebo jednoduše téma článku zadejte do vyhledávače a podle našeptávače zjistíte, co lidé nejčastěji hledají.

  1. Na pomoc přizvěte své sociální sítě

Dostat článek mezi více lidí lze velmi snadno, a to propagací na vlastních sociálních sítích. Mezi ty nejoblíbenější patří Instagram s Facebookem, kde pokud již máte vybudovanou nějakou fanouškovskou základnu, je to zaručený klíč k úspěchu. Pomocí statistik se tak navíc přesně dozvíte, kolik uživatelů sociálních sítí se k vašemu sdílenému článku prokliklo. Čtenáři získají jedinečnou možnost vás více poznat, čímž se pro ně váš obsah může stát o to lákavějším. 

Propagace však nemusí být pouze jednosměrná, tedy ze sociálních sítích na blog, lze to i opačně. Doporučuji do každého textu zahrnout zmínku o vlastním instagramovém či facebookovém profilu a přispět tak k vybudování bližší komunity čtenářů. 

  1. Texty vydávejte často a v podobný čas

Čím častěji budete své texty publikovat, tím větší je pravděpodobnost, že se pro vyhledávače stanete atraktivními. Kromě kvantity je však velmi důležitá kvalita a časové rozvržení publikace. Ideální je, publikujete-li na svém blogu příspěvky ve stejné dny i časy, aby čtenáři věděli, kdy mohou zhruba očekávat nové texty. K naplánování využijte webových statistik, které vám přesně prozradí, kdy jsou vaši čtenáři nejvíce aktivní. Následně vydané dílo sdílejte na svých sociálních sítích a voilà, jste zase o krok blíže k získání co nejvyšší návštěvnosti. 

  1. Pište líbivé, avšak vystihující nadpisy a titulky 

Velmi podstatná je i orientace v článku. Pokud zvolíte chytlavý popisek, který však neodpovídá obsahu, nalákáte sice větší množství čtenářů, avšak jen málokdo text dočte do konce, natož aby se stal vaším pravidelným čtenářem. Pište proto líbivé nadpisy a podnadpisy, avšak tak, aby VŽDY odrážely téma daného odstavce

Skvělé jsou také číslované nadpisy typu: „5 věcí, které…“ Čtenáři budou dopředu vědět, s jakou strukturou článku počítat, a je možné, že to udrží jejich pozornost po delší dobu. Pro ještě lepší zážitek z četby využívejte dostatek obrázků, ideálně vlastních, nikoliv postahovaných z online fotobank. A na škodu určitě nebudou ani seznamy či zvýrazněná důležitá slova a slovní spojení. 

  1. Začleňte do textu interní i externí odkazy

Abyste dosáhli co nejlepších SEO výsledků a co nejvyšší čtenosti, nezapomeňte ani na interní a externí odkazy. Interními odkazy mám na mysli již publikované články, které s novým tématem mají něco společného. Čtenáře tím tak delší dobu udržíte na svém blogu, protože mu nenápadně doporučíte několik dalších příspěvků, které by se mu mohly líbit. 

A proč do článku začlenit nejen interní, ale i externí odkazy? Pokud se zmiňujete o něčem, u čeho je velká pravděpodobnost, že by si to čtenář šel sám vyhledat, usnadněte mu práci a odkaz do článku sami začleňte. Nikdy však nezapomeňte na to, aby se odkaz otevíral na novém okně. V opačném případě byste přispěli k tomu, že se čtenář z vašeho blogu přemístil na jiný. 

  1. Bonusové tipy ke zvýšení návštěvnosti blogu

Zapojte do svých textů nějaké otázky, na které by čtenáři mohli odpovídat v komentářích. Vyzvěte je ke sdílení daného článku mezi své přátele…zkrátka zkuste čtenáře vyburcovat k maximální interakci, která opět povede k vyšší návštěvnosti blogu. Soustřeďte se nejen na vydávání nových textů, nezapomeňte ani na optimalizaci těch starých. Zkontrolujte, zda jsou všechny uvedené informace stále aktuální, anebo zda došlo k nějaké změně. Stejně tak rozklikněte použité odkazy, zda jsou stále funkční. 

A v neposlední řadě nezapomeňte na celkový vzhled blogu. Čím propracovanější bude, tím lépe.