725 007 656 vikate@centrum.cz
Vyberte stránku

K sepsání tohoto článku mne inspirovaly tématické týdny, které jsem měla ve skupinách, kde promuji svůj obsah. Nicméně je to velmi diskutované téma nejen na sociálních sítích, ale globálně mezi podnikately. Jak tedy správně nastavit reklamu, aby přinesla co nejlepší užitek, kolik do ní investovat a nebo k čemu slouží facebook pixel? To vše a mnohem víc se dozvíte v dnešním článku. 

1) Jsou pro vás reklamy vhodné?

Já si troufám říct, že reklamy jsou vhodné pro každé podnikání. Záleží ovšem, co od reklam chcete. Jaký s nimi máte záměr. 

  • chcete prodávat fyzické produkty?
  • nebo naopak ty digitální?
  • případně máte zájen sbírat pouze kontakty do databáze zkrze váš magnet?
  • nebo chcete zvýšit povědomí o vás jako značce?
  • chcete zvýšit návštěvnost vašich stránek nebo blogu?

Ať už cokoliv z toho, pak jsou pro vás reklamy určitě vhodné, ale souvísí s tím také to, že musíte vždycky tomu Facebooku přesně a jasně formulovat, co je účelem dané reklamy. Reklamy na Facebooku jsou tedy určitě pro každého, kdo chce rychleji nastartovat své podnikání, aby fungovalo a nemuseli jste se v tom “plácat” dlouhodobě. Je to totiž jeden z rychlých způsobů, jak zvýšit povědomí o vás jako podnikatelích, kteří něco nabízí a nebo si vybudovat kvalitní databázi kontaktů, se kterou budete dále pracovat. 

2) Co do placených reklam dát?

Tohle je dost zásadní otázka. Jak už bylo řečeno, můžete do reklamy dát magnet a sbírat na něj kontakty nebo tam můžete dát přímo nějaký online kurz, či fyzický produkt a rovnou prodávat to, co nabízíte. Opravdu hodně záleží na účelu reklamy. 

Nejlepší zkušenosti jsou s reklamou na magnet, kde přes nastavenou reklamu sbíráte kontakty do e-mailové databáze a následně na ně můžete mít spuštěnou kampaň a pracovat s těmi kontakty, dle potřeby. Zvát je do skupiny, seznamovat je s tím, co nabízíte a později prodávat. 

Tohle je nejlepší způsob, jak efektivně využít reklamu na facebooku a to dlouhodobě. Protože pokud máte svůj magnet vytvořený a nebo jich máte více a spustíte na ně reklamu, bude vám přivádět více kontaktů do databáze, díky kterým můžete potom více prodat. 

3) Kolik je potřeba do reklamy investovat?

Zde je to hodně individuální. Záleží na tom, co propagujete, protože od toho se odvíjí ideální cena za reklamu na den. 

  • Propagujete článek na webu? Pak stačí 30 Kč na den
  • Propagujete magnet na sběr kontaktů? Pak trochu přidejte na 50 Kč na den a nebo i 100 Kč
  • Pokud propagujete digitální nebo fyzické produkty, pak to chce víc

Už dávno neplatí, že e-shop s fyzickým zbožím, který dá do reklamy 10 Kč na den z toho vytěží objednávky za tisíckovku. Doba pokročila. Reklam na nás denně vypadne mraky a proto pokud chcete mezi nimi uspět, musíte pro to něco udělat a jednou z prvních věcí je pořádná investice. 

4)  Jak by měla reklama vypadat?

Měla by vás upoutat, vyvolat zájem zjistit další informace, měla by splnit svůj úče, pro který byla spuštěna (sběr kontaktů, prodej, návštěva blogu). 

Reklamy by měly hlavně upoutat pozornost a vyvolat zájem. Musíte si představit, že vaše reklama bude, dá se říct, ztracená na té sociální síti na té náscence, prostě tam někde bude, a když jste na mobilu nebo počítači a projíždíte si tu nástěnku na tom Facebooku, tak vám tam něco padne do oka, takže zkuste si to takhle udělat z toho druhého hlediska, z toho hlediska uživatele a představit si, když bych tady měla tu svou reklamu, padla by mi do oka, zastavila bych na ní ten svůj zrak, upoutala by mou pozornost?

A jakmile upoutá pozornost, tak si musíte odpovědět na další otázku, jestli vyvolá zájem se prokliknout dále, protože nestačí, když vás zaujme, ale musíte si to přečíst a zareagovat na to.

Čím upoutat pozornost v reklamě?

  • giphy nebo mens
  • infografiku
  • realsy
  • vizuálně poutavé a výrazné obrázky 
  • videopozvánka
  • vtipný obrázek 
  • krátké minutové video (ty jsou nejlepší)

Videa jsou velmi populární, ovšem záleží co nabízíte, a jak k vám videa sedí či nikoli. Někdy uspěje i vizuálně zajímavý obrázek, který přitáhne pozornost. Nejlepší je proto mít více variant materiálů pro reklamu a vyzkoušet, které budou mít větší dosah. 

5) Jak dlouho by měla reklama běžet?

Ideální doba po kterou by měla reklama na facebooku běžet je 10 – 14 dnů. Je třeba dát prostor algoritmu, aby našel a oslovil ty vhodné lidi, které chceme získat a to nějakou chvíli trvá. Takže pokud se po dvou dnech zpuštění reklamy ještě stále nic neděje, nezoufejte a buďte trpěliví. Ono to chce čas. 

Pokud uvažujete o dlouhodobém získávání kontaktů do databáze, pak je ideální mít reklamu spuštěnou na pozadí dlouhodobě. Alespoň 2 – 3 týdny, ale klidně i delší dobu. 

6) K čemu slouží Facebook pixel?

Už jste o tom nejspíš slyšely, ale co to vlastně je ten Facebook pixel? 

Je to takový kód, který si dáte na svůj web a Facebbok algoritmus bude mít možnost sledovat vaše návštěvníky a to, co na webu dělají. Díky tomu budete moci lépe vyhodnocovat svou reklamu, což je více než efektivní. 

Je to jedna ze základních věcí, které byste měli udělat, než začnete tvořit reklamu na Facebooku. Tento pixel si vygenerujete v Meta Business Suite a potom vložíte dle návodu do váš web. Nemusíte se toho bát, ke všemu najdete podrobné návody a nebo mi můžete napsat a já vám velmi ráda poradím. 

7) Mám si reklamu nastavit sama a nebo ne?

Opět zde hodně záleží na tom, co od reklamy očekáváte a co o reklamě a celkově nastavení reklamy přes Meta Business Suite vlastně víte. Pokud vůbec nic a je to pro vás doslova španělská vesnice, pak nedoporučuji si reklamu nastavovat sama, ale naopak oslovit nějakého odborníka, který vám s tím pomůže. 

Takový odborník vám totiž nejen pomůže s nastavením samotné reklamy, ale zároveň vás zaškolí a nebo vám poskytne konzultaci, abyste příště věděli, jak na to. Já sama dělám konzultace pro podnikatelky a radím jim v případě, že si reklamu tvoří samy, ale narazily na nějaký problém, se kterým si neví rady. 

Dělám však také měsíční správu facebook reklamy za zlomek ceny konkurence a v případě, že s reklamou moc neumíte je to skvělá volba právě pro vás, protože i když investujete do někoho, kdo vám bude reklamu spravovat, vy tak ušetříte ty peníze, které byste možná vyhodily z okna, kdyby se vám reklama nepovedla tak, jak byste očekávali. 

Takže to je z dnešního tématu “Jak na reklamy na sociálních sítích” vše. Dozvěděli jste se, jak správně nastavit a zaujmout reklamou i kolik do ní investovat, aby měla správné výsledky. Pokud však stále tápete a nebo si na to netroufáte, napište mi a nebo využijte možnosti bezplatné 15 minutové konzultace se mnou. 

*******************************

Zdroj fotografií: freepik.com